Contact en FAQ
Betondingen.nl is een hoogwaardig en groeiende webshop met een groot assortiment sierbeton en prefab betonproducten. Klik hier voor onze online brochure. Wil je de producten toch even bekijken of voelen? Dat kan op ons opslagterrein in Zaltbommel.

Onze klantenservice is bereikbaar op via email of telefonisch: 
[email protected] of +31 (0)85-06 06 204 of WhatsApp berichten naar +31 (0)970 050 185 06 .
Voor offerte aanvragen kan je naar [email protected] mailen.
 
Onze openingstijden:
Maandag van 08:00-16:00u (telefonisch bereikbaar van 11-16u)
Dinsdag van 08:00-16:00u (telefonisch bereikbaar van 9-16u)
Woensdag van 08:00-16:00u (telefonisch bereikbaar van 9-16u)
Donderdag van 08:00-16:00u (telefonisch bereikbaar van 9-16u)
Vrijdag van 08:00-16:00u (telefonisch bereikbaar van 9-16u)
Wij pauzeren tussen 12:30-13:00u
Afhaaltijden zijn op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00u. 
 
Wij zijn gesloten op:
Zaterdag, Zondag en Feestdagen
 
Met vriendelijke groet, 
Betondingen.nl

Adres:       Bedrijfsgegevens:             Bankrekeningnummer 110061527
Bossekamp 10
5301 LZ Zaltbommel  
K.v.K.nr 68105231
BTW nr NL857303892B01   
IBAN NL52 RABO 0110 0615 27
BIC RABONL2U

Verzendlocatie's:
Zaltbommel NL
Ede NL

Betondingen.nl is een onderdeel van HBG.
Betondingen.nl is aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg.
1 Contact
1.1 Contact klantenservice

Onze klantenservice is via de email ([email protected]) en telefonisch bereikbaar. Wij zijn te bereiken van maandag t/m zaterdag via telefoonnummer: +31 (0)85 0606 204 (klik hier voor onze actuele openingstijden).

1.2 Hoe neem ik contact op met Betondingen.nl?

Heb je een vraag, opmerking of een klacht? Je kan dan een mailtje sturen naar [email protected] of via ons klantenserviceformulier, deze vind je aan de rechterkant van deze pagina. Je krijgt binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons.

1.3 Ik heb een klacht

Indien je onverwachts een klacht heb, dan horen wij dat graag. Wij zullen er alles aan doen om deze tot tevredenheid van je op te lossen. Je kunt contact opnemen via [email protected] . Wij streven ernaar om je email binnen enkele uren te beantwoorden. Je krijgt binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons. Als de ingediende klacht niet door ons opgelost kan worden kan deze ingediend worden bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (www.ec.europa.eu/consumers/odr/).

1.4 Reclameren breuk of schade

Je dient bij ontvangst je bestelling te controleren op breuk, beschadiging en compleetheid. Reclamering bij ontvangst melden op de aftekenbon van de chauffeur. Reclamering kan uitsluitend via email o.v.v. het ordernummer. Indien je schade/beuk aantreft bij het uitpakken, dan graag foto(s) toevoegen van het beschadigde product en van de verpakking. Uiteraard mag je ons bellen om vragen te stellen en/of te overleggen, maar de reclamering wordt uitsluitend per email afgehandeld. 
 

2 Verzenden
2.1 Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen worden voor € 29,65 en € 75,- Waddeneilanden verzonden, boven de € 490,- zijn de verzendkosten gratis (m.u.v. rembours).
Voor pakketten tot ca. 15 kilo € 6,95-12,95.
Onder rembours (contant betalen bij aflevering) gelden de standaard verzendkosten + € 36,30 kosten (bij verzending onder rembours dien je wel aanwezig te zijn bij levering, je krijgt van tevoren bericht over het levertijdstip).

2.2 Hoe kan ik mijn verzendkosten berekenen?

Als je de gewenste artikelen in je winkelwagen plaatst en je klikt vervolgens op het winkelwagentje. Dan kan je daarna op bestelling afronden klikken en ziet u de verschillende verzendkosten. Zodra je op de knop ''bestelling afronden'' klikt is de bestelling nog niet definitief.

2.3 Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

Postpakketten:
Pakketten tot ca. 15 kilo worden per brievenbuspost of pakketdienst verzonden (Postnl). Zodra je bestelling de deur uit gaat krijg je van ons een track en trace bericht (alleen pakketdienst).

Palletzending:
Pakketten boven de ca. 15 kilo zijn te zwaar voor de pakketdienst en worden per pallet verzonden.
Zodra je bestelling de deur uit gaat krijg je van ons bericht over de aflevering (track en trace). Wij leveren op werkdagen van maandag t/m vrijdag.

Producten die per pallet verzonden worden, worden niet ter plekke geplaatst. Palletzendingen worden met een pompwagen gelost. Je bestelling wordt op een door ons goed bereikbare plaats gelost door een circa 15 meter lange trailer of per bakwagen, direct naast de auto op een verharde weg.
Lossen op een andere plek (oprit, tuinpad, tuin, parkeervak o.i.d.) is te allen tijden ter beoordeling van de chauffeur.

Bestellingen worden standaard met een pompwagen gelost. Wil je liever je bestelling met een knijpauto gelost hebben? Neem dan contact met ons op voor een actuele prijsopgave (backofficebetondingen.nl). (Lossen met een knijpauto is vaak duurder en er is geen track en trace mogelijk).

2.4 Wat doe ik met de meegeleverde (euro) pallet?
De geleverde (euro) pallet (is geen statiegeldpallet) wordt niet mee teruggenomen en ook niet later opgehaald.
2.5 Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Afhalen van bestellingen is bij ons mogelijk. Afhalen kan op maandag t/m vrijdag van 9u tot 16u na gereedmelding van je bestelling. Afhaaladres: Bossekamp 10 in Zaltbommel. Let op: je dient wel je bestelling te plaatsen via de webwinkel (kies dan voor afhalen in Zaltbommel)

2.6 Kan ik mijn bestelde artikelen ook laten plaatsen?

Alle artikelen worden standaard op een pallet afgeleverd (niet geplaatst). Voor het plaatsen van producten kan je bij ons een prijsopgave aanvragen ([email protected]). 

2.7 Ik ben niet thuis tijdens de aflevering, wat nu?

Je krijgt een dag voor levering van ons door dat er de volgende dag geleverd wordt, In deze mail zit een link waarmee je de bestelling live kan volgen.
Als er niemand aanwezig is wordt er contact met je opgenomen. Indien mogelijk wordt de pallet bij het bezorgadres neergezet (in de tuin, oprit of carport). Als de chauffeur de pallet niet neer kan zetten wordt de pallet weer meegenomen en een nieuwe zending ingepland. Als de transporteur voor een 2e keer moet komen wordt er € 29,65 verzendkosten gerekend.

3 Levertijd
3.1 Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van je bestelling staat bij het product vermeld (als je doorklikt ziet aan de rechterkant van de afbeelding de levertijd). Plaatst je een bestelling met verschillende levertijden, dan wordt de langste levertijd aangehouden. Als je bepaalde producten snel in huis wilt hebben kan je deze producten beter apart bestellen. Zodra je bestelling klaar is krijg je bericht van ons over de aflevering (of gereedmelding bij afhalen).

3.2 Ik wil graag een spoedlevering

Heb je je bestelling eerder nodig dan de aangegeven levertijd? Neem dan contact met ons op ([email protected]l)

3.3 Levertijden paalmutsen en muurafdekkers

Waarom is de levertijd van paalmutsen en muurafdekkers 2-4 weken? De levertijd varieert van 2 weken tot 4 weken, dit is mede afhankelijk van het aantal en het seizoen. Van April tot November zal de levertijd eerder 3-4 weken zijn ivm de drukte. In de bouwvak en kerstvakantie wordt er niet geproduceerd, de levertijd kan dan oplopen.

4 Retouren
4.1 Ik wil mijn bestelling retourneren
Indien je niet tevreden bent met je bestelling, dan kan je deze uiteraard retourneren.

Gedurende 14 dagen nadat een klant of een door hem aangewezen derde het product heeft ontvangen heeft deze het recht de koop te ontbinden zonder opgaaf van reden. Klant kan de koop ontbinden door gebruik maken van het formulier voor herroeping (zie ook de algemene voorwaarden) en dit binnen 14 dagen naar ons te verzenden. Na deze aanmelding heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product terug te zenden. Klant kan ook het formulier direct bij het retour voegen en binnen 14 dagen het product terugsturen. Je kan ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Het geleverde dient in originele staat en originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour gestuurd te worden. De kosten van de retourzending zijn voor kosten van de klant. Betondingen geeft het aankoop bedrag (incl. de heen verzendkosten) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping terug.

Wij betalen klant terug met hetzelfde betaalmiddel  als waarmee hij de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij klant  uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen  voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Terug sturen kan naar het contactadres (Bossekamp 10, 5301 LZ Zaltbommel).
Producten die conform de instructies van de consument zijn gemaakt (maatwerk) zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. 

Klant is  alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

4.2 Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Terug sturen kan naar het retouradres (Bossekamp 10, 5301 LZ Zaltbommel). Je dient zelf zorg te dragen voor transport van de retourzending. 
Als wij de retourzending voor je moeten regelen, hanteren wij de volgende prijzen (prijzen zijn incl. btw):

Voor Nederland:   Voor België:  
1/2 pallet € 50,- 1 blokpallet € 56,- 1/2 pallet € 105,- 1 blokpallet € 122,-
1 pallet € 53,-  2 blokpallets € 92,- 1 pallet € 112,- 2 blokpallets € 171,-
2 pallets € 77,- 3 blokpallets € 120,- 2 pallets € 169,- 3 blokpallets € 206,-
3 pallets € 105,- 4 blokpallets € 137,- 3 pallets € 197,- 4 blokpallets € 231,-
etc etc etc etc

Voor retour sturen kan je dezelfde pallet gebruiken waarop de bestelling geleverd is. De bestelling dient namelijk wel (ingepakt) op een pallet klaar te staan voor de retourzending.

5 Betaalmogelijkheden
5.1 Uit welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen?

Je kunt met de volgende betaal mogelijkheden betalen:

-iDeal; De gemakkelijkste manier om te betalen is via IDeal. Na je bestelling log je automatisch in op de site van je bank om de betaling (net zoals bij internetbankieren) gemakkelijk af te ronden. Betalen via IDeal is snel, gemakkelijk en veilig.

-Betalen op rekening: is alleen voor zakelijke klanten. Ben je voor het eerst klant bij ons dan dient de eerste bestelling vooraf betaald te worden. Vervolgbestellingen kunnen op rekening betaald worden met een betalingstermijn van 30 dagen.

-American Express, Visa, Maestro en Mastercard; je kunt bij ons ook met je creditcard betalen.  

-Sofort, Bancontact en Mister Cash.

-PayPal; PayPal zorgt ervoor dat je makkelijk, veilig en snel kunt betalen als je online koopt. Zo kan je met een goed gevoel online shoppen. Betaling met Paypal kost 3,5% van het orderbedrag. 

-Contant betalen bij aflevering; Je kunt ervoor kiezen om contant te betalen bij aflevering van de bestelling. De transporteur heeft geen mobiel pinapparaat bij zich, je dient dan het bedrag contant te betalen. Contant betalen bij aflevering kost € 36,30.
 
Bankrekeningnummer 110061527 tnv Betondingen.nl.
IBAN NL52 RABO 0110 0615 27
BIC RABONL2U 

Betondingen.nl is een onderdeel van HBG. 
6 Bestellen
6.1 Hoe kan ik bestellen?

Producten selecteren
Je kunt via de webshop bestellen. Zodra je een product naar tevredenheid heeft gevonden kan je deze in het winkelwagentje plaatsen. Met de knop ''Leg in winkelwagen'' voeg je een product toe aan je winkelwagen. Wil je meerdere exemplaren bestellen? Pas dan het aantal dan aan door op het pijltje te klikken. Met de knop ''verder winkelen'' ga je terug naar de winkel. 

Klaar met winkelen? Klik op ''afrekenen''.
 
Gegevens invoeren
Het is niet nodig om een account aan te maken. Bij ''Uw gegevens'' vul je je persoonlijke gegevens en het afleveradres in. Klik vervolgens op ''volgende stap''.
 
Verzendwijze
Kies de door jouw gewenste verzendmethode.
 
Betaalmethode
Kies je gewenste betaalwijze: bijvoorbeeld via iDEAL of PayPal. Of je kiest voor vooruitbetaling (d.m.v. het totaalbedrag over te maken op onze rekening). Bij 'vooruitbetaling' word je bestelling pas verstuurd zodra wij de betaling binnen hebben. Je kunt eventueel ook voor 'contant betalen bij aflevering' kiezen, je betaald dan pas bij aflevering. 
 
Bevestigen
Je krijgt een overzicht van je bestelgegevens. Klopt je bestelling? Vink dan aan dat je akkoord bent met onze algemene voorwaarden. Je kunt de bestelling afronden met de knop ''volgende stap''. Hiermee ga je door naar het betaalproces.
6.2 Hoe wordt mijn bestelling verwerkt?

Je bestelling wordt zo snel mogelijk via de aangegeven levertijd verwerkt. 
Je krijgt tijdig bericht van ons wanneer uw bestelling geleverd wordt. Je kunt tijdens het bestelproces een gewenste leverdag aangeven, we zullen hier (mits haalbaar) rekening mee houden.

6.3 Ik wil graag vanuit België bestellen

Bestellingen vanuit België kunnen geplaatst worden op www.betondingen.be.

7 Betondingen.nl
7.1 Is er ook een winkel/ showroom?

Betondingen.nl is een webshop met een groot assortiment sierbeton en prefab betonproducten. Wil je de producten toch even bekijken of voelen? Dat kan op ons opslagterrein in Zaltbommel (Bedrijventerrein de Wildeman, Bossekamp 10).


8 Thuiswinkel Waarborg
8.1 Wat is Thuiswinkel Waarborg?
Het Thuiswinkel Waarborg is het kwaliteitskeurmerk voor het kopen van producten en diensten via internet.
8.2 Welke zekerheden biedt Thuiswinkel Waarborg?

De zekerheden van het Thuiswinkel Waarborg:

Webwinkels die het Thuiswinkel Waarborg voeren hebben een strenge juridische en financiele check doorstaan. Zij bieden consumenten de zekerheden van het Thuiswinkel Waarborg: 

 Weten met wie zij zaken doet en hoe zij het bedrijf gemakkelijk kunnen benaderen 
 Algemene voorwaarden zijn overeengekomen met de Consumentenbond
 Bedenktijd: 14 dagen
 Veilige betaalomgeving
 Onafhankelijke klachtenbemiddeling

9 Betonproducten
9.1 Wat is de witte uitslag op betonproducten?
Er kan soms wat witte uitslag op betonproducten zitten, met name op de antracietkleurige producten. Deze witte uitslag is kalkuitbloei, kalkuitbloei is het resultaat van een chemische reactie van stoffen in het beton die als witte uitslag aan de oppervlakte van het product zichtbaar worden. Deze witte uitslag verdwijnt vanzelf onder invloed van regen en andere weersomstandigheden. Kalkuitbloei heeft geen invloed op de constructieve sterkte van de betonproducten.
Op al onze betonproducten kunnen wij helaas geen kleurgarantie en kleurbehoud geven. Kalkuitslag kan dus nooit een aanleiding tot weigering of reclamatie zijn.
9.2 Wat is de bruin/roestige stip op mijn beton?
Ondanks strikte kwaliteitsnormen en –controles van onze natuurlijke producten zand, grind, cement en water kan het zijn dat er oer meekomt met de grondstoffen in de betonmengsels en daarmee het eindproduct. Vaak uit dit zich in een bruine oerplek als roest. Het verschijnsel ‘oerplekken’ is niet te voorkomen, maar heeft daarentegen geen invloed op de kwaliteit van onze producten. Helaas kunnen wij hier geen garantie op bieden.
10 Garantie
10.1 Welke garantie heb ik op mijn bestelde artikelen?

Op onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten (wij geven geen kleurgarantie op beton). Als een product niet aan de verwachtingen voldoet is Betondingen verplicht dit kosteloos te herstellen of een vervangend product te leveren.